Zsoltárok
31:16-25.
16-19. vsz: Kezedben van sorsom. Teljesen
Istenre hagyatkozik a zsoltáros, mintha a szabadításban lett volna már
tapasztalata. Ellenségei Isten ellenségei, a zsoltáros pusztulása Isten
dicsőségének a csökkenését jelentené, ha
kegyes romlásában, pusztulásában gyönyörködhetne is valaki.
20-23. vsz: Isten szeretete végtelen.
Himnikus hangon hirdeti a zsoltáros Isten kimeríthetetlen jóságát, melyet az őt
félőkön újból és újból megbizonyít.
24-25. vsz: Szeressétek Jahvét. Erre hívja
fel a szövetséges népet az író. Bizonyságtétele: őket megőrzi, a kevélyeknek
megfizet.
Napi gondolat:
„Én ugyan azt gondoltam
ijedtemben: Elvettettem szemeid elől” (Zsoltárok 31:23)
A zsoltáros az ellenségeinek üldözése
közepette halálfélelemben keresi a szabadulást. Nem látja a kiutat. Egyszer
csak azt veszi észre, hogy ebben a helyzetében Isten meghallgatta. Szabadulást
ad neki, ami egyben küldetésévé válik: Isten népe között hirdetni az Úr
szeretetét, a benne való megerősödést és megbátorodást.
Adja a mi Urunk, hogy mi is lássuk meg:
Jézus Krisztus szabadító kegyelme velünk
van újból és újból, hogy küldetésünket tudjuk teljesíteni. Hirdessük:
szerethetjük a mélységek közepette is, megerősödhetünk és megbátorodhatunk
segítségével. Ámen.
Imádság:
Minden
erőnek forrása, Úr Jézus Krisztus! Köszönjük, hogy lelkünk elgyengülésében Te
mellettünk vagy és küldetést adsz nekünk!
Kérünk,
add a Te szeretetedet, hogy mi is tudjunk szeretni Téged, embertársainkat.
Benned megerősödve, megbátorodva tudjuk küldetésünket teljesíteni. Ámen.
-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,,-,,-,
Zsoltárok XXXII.
A
bűnbocsánat-nyerés boldogsága
Neked vallom meg vétkeimet! Bűnbánati
zsoltár, tanító, hálaadó tartalommal. Pál a Róma 4:7-8-ban idézi az első két
verset. Augustinus, Luther és mások életét meghatározó imádság.
A bűnvallás általános formája ismert volt
az Ószövetségben (II.Mózes 16:21). Itt személyes formában jelentkezik, de a
fejleménye az írásnak, hogy Isten válasz b bűnbánatra a kegyelemből való
bocsánat (nem cselekedetekből). Nyelvezete alapján fogság előtti időből való.
1-2 vsz: A bűnbocsánat öröme. A zsoltáros
szívéből árad a boldogító hitvallás, megújult, megbékélt, felszabadult lélek
örvendezése és bizonyságtétele.
3-5. vsz: A bűn elhallgatása elpusztítja
az életerőt. Amíg a zsoltáros magába zárta bűnét, addig életerejét veszítette
el, mert Isten keze ránehezedett. Az Isten szövetségében élő ember bűnével
kilép a szövetségből, ami testileg és lelkileg tönkreteszi. Bűnvallással nyer
bocsánatot, ismét a szövetség kötelékébe kerül. Septuaginta a 4. vsz-ben
szereplő nyár (=qacij) szót elnézésből fordítja tövis (qóc)-nak.
6-7. vsz: Istenhez imádkozik minden hívő,
ha bajba jut. A kezek felemelésével való imádság esdeklés. A nagy vizek áradása
a veszedelem támadását jelzi.
8-10. vsz: A kegyes ember másokat is
tanít. A zsoltáros a körülötte levőket taníja az útra, az életfolytatásra
intvén: bűnözőket sok szenvedés éri.
11. vsz: Örvendjenek és ujjongjanak a
kegyesek. Első verssel cseng össze a zárás.
Napi gondolat:
„Bevallom
hamisságomat az Úrnak – és te elvetted rólam a bűneimnek terhét” (zsoltárok 32:5)
Az ember lelkében érzi bűneit. Elkövette,
el akarja rejteni, nehogy kitudódjon. Ezt hordozza zsoltáros, ami gyötri
lelkileg, testileg, betegséget okoz neki.
Egyszer megáll a zsoltáros Isten előtt,
kiönti lelkét, elmondja a titkos bűneit és azt veszi észre, hogy testében,
lelkében megújul. Nem a zsoltáros jócselekedetéért, hanem Isten kegyelméből.
Jézus Krisztus ezért halt meg a kereszten,
hogy tudjunk a lábai elé leborulni bűneinket elmondva. Meglátjuk, nem marad el
a kegyelmes válasza: „eredj el, többé ne vétkezzél” (János 8:11). Ámen.
Imádság:
Bűnbocsátó, Megváltó Úr Jézus Krisztus!
Köszönjük, hogy előtted kiönthetjük lelkünket, Te pedig bűnbocsátó kegyelmeddel
veszel körül bennünket.
Kérünk, taníts bennünket arra, hogy Tőled ne
féljünk, merjünk eléd menni a mi bűneinkkel. Ámen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése