AUGUSZTUS 3. Fehér ruha helyett zsákruha Ezékiel 7,10–27
Különlegességet, prófétainak ható megnyilvánulásokat kedvelő korunk- nak hadd
mondjak én is egy próféciát: „Közeledik Isten büntető számonkérése, de nem
azért, amiért ti gondoljátok, hogy nem váltak gyülekezeteink tömeggé. Nem is azok
miatt, akiket felelősnek jelöltetek meg, mert nem vesznek részt az úgynevezett
»misszió- ban«. Azért jön a számonkérés, mert bár nagyon kenetteljesen
szoktatok beszélni, nagyon lelkesedtek az általatok megfogalmazott célokért, és
bármit megtesztek, hogy végre is hajtsátok, de pont itt a baj veletek. A
szeretetről szóló beszéd mögött számítás van, igazi tartalom helyett csak
mímelés, a misszió nem hitre vezetést céloz, hanem statisztikai eszközökkel
való öndicsőítést, a lelkes és látványos tevékenykedés pedig csak azt a célt
szolgálja, hogy a hétköznapokban az igei határok túllépései el legyenek
kendőzve Isten előtt, embertársaitok előtt és önmagatok előtt. Ha így
gondoljátok, nem ismeritek azt az Istent, akire hivatkoztok. Olyanok lesznek
közösségeitek, mint a léggömb, amely nagynak látszik, de igazi belső tartalom
nélküli, ezért egy kicsiny tű is elég ahhoz, hogy kipukkadva megsemmisüljön.”
Ilyesmiről beszél Ezékiel is kora népének. Miközben a fontos törvényeket nem
tartották meg, és ebből kifolyólag eltűnt a tisztesség, a becsület a hétköznapi és közéletből, súlyos károkat okozva, buzgón várták az „Úr napját”, hogy
Isten elpusztítsa gonosz ellenségeiket. Pedig ők maguk voltak a gonoszok. A
hitet arannyal, ezüsttel bőven és buzgón támogatták, de ez már nem az egy, igaz
Isten hite volt. Ezért csapott le Isten haragja arra a népre, amelyik magát
Isten népének tudta, és azt hitte, ennek az Istennek a védelme alatt áll. Mi
lett volna a megoldás? Az, amit Jézus a tékozló fiú példázatában magába
szállásnak nevez. Amikor valaki végre nem rohan a maga elgondolásaitól
vezérelve, a maga bűnösségétől menekülve, nehogy kiderüljön, hanem megáll, és
szembenéz Istennel és önmagával. Vállalja önmagát annak, ami- nek Isten
mutatja, és nemcsak valami vallásos nyüzsgésben lesz hívő ember- ré, hanem
teljes lényében. Amíg ez nem történik meg közösségünkben, addig csak a
büntetésre számíthatunk Istentől. Felfogjuk vajon végre ennek veszélyét és
súlyát? Imaáhítat: Vizsgáljuk meg, hogy
mennyire jellemez bennünket a megelégedéssel teljes kegyesség! – 1Tim 6,6–8
-,-,,-,-,-,,,-,-,,-,-,-,---,--,
HÍVÁS
Vészes
idők zűrzavarában,
mikor
vért izzad idelenn a föld,
mikor
csatában, zajban, érben, dalban
Istenhez
kiált minden mindenütt,
hívunk
Uram, sötét éjszakánkba
fénylő
sugárként Te jöjj el velünk!
Azt
zengi szívünk tiszta, égi húrja,
azt
zengi minden itt, a föld felett,
zúgja
a szélvész, üvölti az orkán
és
azt suttogják millió szívek;
a
lelkünk mélyére is ez van írva,
az
egész világ csak ezért eped,
Jöjjön
el Véled, Uram már a béke,
győzzön
az élet a halál felett!
S
majd hogyha egyszer csatában és vérben
nem
ázik semmi már a nap alatt,
majd
hogyha kétes, sötét éjszakánkba
a
hit sugara újra kigyullad;
Majd
hogyha lejön a földre a béke
s
ha majd győzni fog hívő seregünk
s
a Te országod ha eljön szívünkbe:
Akkor
lesz igaz, boldog ünnepünk!
Kárász Izabella (Fényből fényességet, )
-,-,-,,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,---
IMA BÉKESSÉGÉRT
Uram,
ki látod e világnak
Nehéz
és véres harcait,
Könyörgöm
Hozzád, esdve kérlek,
Fogd
le a küzdők karjait.
Szívüket,
mely - mint kígyófészek -
Gyilkos
méreggel van tele:
Járja
keresztül szent jóságod
Irgalmas,
végtelen kegye.
Ott
hol rombolva dúl és tombol
És
gyújt és pusztít a halál,
Fojtsd
el a lángok vad csóváit,
Mielőtt
küszöbünkre száll.
A
háború kegyetlen rémét,
Mely
sötét színben ünnepel,
Földünk
megcsúfolt asztalától
Napod
sugára űzze el.
Nyisd
meg, ó, nyisd eged határát,
Teljesítsd
szívünk vágyait:
Bocsásd
le kérlek, ó, bocsásd le
A
béke szent galambjait.
Piován
Győző
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése