2012. augusztus 3., péntek


AUGUSZTUS 3. Fehér ruha helyett zsákruha Ezékiel 7,10–27 Különlegességet, prófétainak ható megnyilvánulásokat kedvelő korunk- nak hadd mondjak én is egy próféciát: „Közeledik Isten büntető számonkérése, de nem azért, amiért ti gondoljátok, hogy nem váltak gyülekezeteink tömeggé. Nem is azok miatt, akiket felelősnek jelöltetek meg, mert nem vesznek részt az úgynevezett »misszió- ban«. Azért jön a számonkérés, mert bár nagyon kenetteljesen szoktatok beszélni, nagyon lelkesedtek az általatok megfogalmazott célokért, és bármit megtesztek, hogy végre is hajtsátok, de pont itt a baj veletek. A szeretetről szóló beszéd mögött számítás van, igazi tartalom helyett csak mímelés, a misszió nem hitre vezetést céloz, hanem statisztikai eszközökkel való öndicsőítést, a lelkes és látványos tevékenykedés pedig csak azt a célt szolgálja, hogy a hétköznapokban az igei határok túllépései el legyenek kendőzve Isten előtt, embertársaitok előtt és önmagatok előtt. Ha így gondoljátok, nem ismeritek azt az Istent, akire hivatkoztok. Olyanok lesznek közösségeitek, mint a léggömb, amely nagynak látszik, de igazi belső tartalom nélküli, ezért egy kicsiny tű is elég ahhoz, hogy kipukkadva megsemmisüljön.” Ilyesmiről beszél Ezékiel is kora népének. Miközben a fontos törvényeket nem tartották meg, és ebből kifolyólag eltűnt a tisztesség, a becsület a hétköznapi és közéletből, súlyos károkat okozva, buzgón várták az „Úr napját”, hogy Isten elpusztítsa gonosz ellenségeiket. Pedig ők maguk voltak a gonoszok. A hitet arannyal, ezüsttel bőven és buzgón támogatták, de ez már nem az egy, igaz Isten hite volt. Ezért csapott le Isten haragja arra a népre, amelyik magát Isten népének tudta, és azt hitte, ennek az Istennek a védelme alatt áll. Mi lett volna a megoldás? Az, amit Jézus a tékozló fiú példázatában magába szállásnak nevez. Amikor valaki végre nem rohan a maga elgondolásaitól vezérelve, a maga bűnösségétől menekülve, nehogy kiderüljön, hanem megáll, és szembenéz Istennel és önmagával. Vállalja önmagát annak, ami- nek Isten mutatja, és nemcsak valami vallásos nyüzsgésben lesz hívő ember- ré, hanem teljes lényében. Amíg ez nem történik meg közösségünkben, addig csak a büntetésre számíthatunk Istentől. Felfogjuk vajon végre ennek veszélyét és súlyát?  Imaáhítat: Vizsgáljuk meg, hogy mennyire jellemez bennünket a megelégedéssel teljes kegyesség! – 1Tim 6,6–8
-,-,,-,-,-,,,-,-,,-,-,-,---,--,
 
HÍVÁS

Vészes idők zűrzavarában,
mikor vért izzad idelenn a föld,
mikor csatában, zajban, érben, dalban
Istenhez kiált minden mindenütt,
hívunk Uram, sötét éjszakánkba
fénylő sugárként Te jöjj el velünk!

Azt zengi szívünk tiszta, égi húrja,
azt zengi minden itt, a föld felett,
zúgja a szélvész, üvölti az orkán
és azt suttogják millió szívek;
a lelkünk mélyére is ez van írva,
az egész világ csak ezért eped,
Jöjjön el Véled, Uram már a béke,
győzzön az élet a halál felett!

S majd hogyha egyszer csatában és vérben
nem ázik semmi már a nap alatt,
majd hogyha kétes, sötét éjszakánkba
a hit sugara újra kigyullad;
Majd hogyha lejön a földre a béke
s ha majd győzni fog hívő seregünk
s a Te országod ha eljön szívünkbe:
Akkor lesz igaz, boldog ünnepünk!
       Kárász Izabella  (Fényből fényességet, )
-,-,-,,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,---




IMA BÉKESSÉGÉRT  

Uram, ki látod e világnak
Nehéz és véres harcait,
Könyörgöm Hozzád, esdve kérlek,
Fogd le a küzdők karjait.

Szívüket, mely - mint kígyófészek -
Gyilkos méreggel van tele:
Járja keresztül szent jóságod
Irgalmas, végtelen kegye.

Ott hol rombolva dúl és tombol
És gyújt és pusztít a halál,
Fojtsd el a lángok vad csóváit,
Mielőtt küszöbünkre száll.

A háború kegyetlen rémét,
Mely sötét színben ünnepel,
Földünk megcsúfolt asztalától
Napod sugára űzze el.

Nyisd meg, ó, nyisd eged határát,
Teljesítsd szívünk vágyait:
Bocsásd le kérlek, ó, bocsásd le
A béke szent galambjait.
         Piován Győző


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése