2011. november 27., vasárnap

verses bizonyság

Mely igen jó az Úr Istent dícsérni 362

Mely igen jó az Úr Istent dícsérni,
Felségednek, én Uram énekelni,
Szent nevedet dicsérvén magasztalni
És mindenütt e világon hirdetni.

Igen reggel irgalmadat hirdetni,
Igazságodról éjjel gondolkodni,
Hegedűvel, orgonával zengetni,
Minden éneklő szerszámmal tisztelni.

  Csudanépekén vigasztalást vészek,
  cselekedetirehogyha tekintek,
Kezeidnek munkájában örvendek,
Teremtőmnek, megváltómnak éneklek.

..

Rólad, Uram, akik megemlékeznek,
Mint a pálmafa, szintén úgy zöldellnek:
Mint cédrusfák, ugyan meggyökereznek
Az igazak, kik igaz hitben élnek.

Vallást tesznek minden emberek előtt,
Hogy az Isten igaz mindenek fölött,
hamisságot soha nem cselekedett,
Mint kőszikla,ő ád nagy erősséget.


Perelj, Uram, perlőimmel 35

Perelj, Uram, perlőimmel,
Harcolj én ellenségeimmel,
Te Paizsodat ragadd elő!
Én segedelmemre állj elő!
Dárdádat nyújtsd ki kezeddel,
  Ellenségeimet kergesd el!
Mondjad ezt az én lelkemnek:
Tégedet én megsegítlek!

.. Dicsérlek téged szüntelen
Nagy sűrű gyülekezetben,
És nagy roppant sereg nép előtt
Téged dicsérlek minden fölött.
Ne engedd, hogy örüljenek,
Akik ok nélkül gyűlölnek,
  Ellenségeimetfordítsd el,
Ne gúnyoljanak szemükkel.
..
Már azok énekelnek,
Kik igazamnak örülnek,
Mondván: hála legyen az Úrnak,
Ki nyugalmat ád szolgájának!
Én nyelvem igazságodat,
Hirdeti nagy jóvoltodat,
  Dicséretedetnagy híven
Éneklem minden időben.

Lelkem drága Jézusa, Hozzád hajt a félelem, 388

Lelkem drága Jézusa, Hozzád hajt a félelem,
Már üvölt a habtusa, s nő a vész a tengeren.
Rejts el, rejts el, itt ne hagyj, míg eláll a fergeteg,
Biztonságos révet adj, s majd fogadd el lelkemet.

Nincs nekem más enyhelem, szívem Téged hív, keres,
Ó maradj itt, Mesterem, őrizz, adj erőt, szeress!
Véled állom a vihart, hit, erő Te vagy, Te szent,
Szárnyad árnyával takard fejemet, a védtelent.

Csak Te kellesz, én Uram, Benned mindent meglelek,
Támogasd, ki elzuhan, gyógyítsd meg, ki vak s beteg.
Szent szavadra hallgatok, tévedés az én bajom,
Én hamisság, s bűn vagyok, Te igazság s irgalom.

Kegyelem vagy, égi jó,Mely minden bűnt eltöröl,
Hagyd, hogy gyógyító folyó tisztogasson meg belül.
Élet-kút vagy, lüktetés, vízmerítni drága hely,
Ó buzogj fel bennem és öröklét felé emelj.


Isten élő Lelke jöjj, áldva szállj le rám,250

Isten élő Lelke jöjj, áldva szállj le rám,
Égi lángod járja át szívem és a szám!
Oldj fel, küldj el, tölts el tűzzel!
Isten élő Lelke jöjj, áldva szállj le rám!

Isten élő Lelke jöjj, légy vezérem itt,
Ó, segíts, hogy hagyjam el bűnök útjait!
Oldj fel, küldj el, tölts el tűzzel!
Isten élő Lelke jöjj, légy vezérem itt!

Isten élő Lelke jöjj, hadd lehessek szent,
S Jézusommal legyek egy már e földön lent.
Oldj fel, küldj el, tölts el tűzzel!
Isten élő Lelke jöjj, hadd lehessek szent!

Isten élő Lelke jöjj,győzedelmet adj,
S majd a végső harcon át mennybe fölragadj!
Oldj fel, küldj el, tölts el tűzzel!
Isten élő Lelke jöjj,győzedelmet adj!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése