2011. július 21., csütörtök

verses bizonyság


K Ö S Z Ö N Ö M   A   S Z Ó T
 Köszönöm, Istenem a szót,
A telefonon hallhatót ,
írásban olvashatót.
Köszönöm azt ki hozzám szólt,
és ahogyan szólt, Fáj, ha megszidott,
szava ütött, goromba volt, de nem sírtam, ha igaza volt.
Lelkem kitárult a szóra, a bátorító, vigasztalóra,
Ha dicsért, megtáltosodtam, szaváért mindent oda adtam,
erőmet megtízszereztem, eleget pedig mégsem tettem.
Hajoltam csábító szóra, vidultam vigasztalóra .
Mennyi szót kimondtam,
leírtam, torlódásukkal sohasem bírtam,
De ha belém fojtották a szót,
átkoztam sorsom a valót,
hogy miért, vagy miért is nem,
mit is akart ezzel az Isten ?
És akkor, végre, végre, - végre !
Visszataláltam Igéjére, a szóra, mit rég kimondott,
évezredekre érvényes volt, mégis, rám is vonatkozott.
Ma is megáll ígérete, ma is cselekvő az Ige !
Testté lett kétezer éve, lakozik köztünk, mint ígérte .
A szava kőszálként megáll, nem vesz rajt ” erőt a halál...
és bár emberi hangja van, úgy szól,mint kinek
hatalma van.                        

                                      Hespné Házos Mária

S Z I R O M   É S   G Y Ü M Ö L C S

Szeretem a virágzó fákat,  s a dombosodó kismamákat.
Szépek, rózsásak, hófehérek, s mindegyik dús, termő ígéret.
Ám a szirmok hamar lehullnak, de nő az új gyümölcs, az új mag.
Kell, hogy a sorsát mind betöltse s virág után legyen gyümölcse.
Bár a szép szirom fáról, arcról  lehull,- ami él, tovább harcol,
magát áldozva fárad holtig, s új nemzedékben folytatódik.
                                                                    Bódás János



A    H E G Y     A L A T  T ...
Ahogy állok a hegy alatt....Úgy érzem rám dől,leszakad !
Egy pillanat csak az egész, s én ezalatt oly csenevész
Törpének érzem magam,  Megnémultam.
Nincs szavam... Mellette az én gyér időm,
Az én súlyom, az én erőm, Az én munkám,az én karom,
S az én korom,  - füst és korom....
- Ahogy állok a hegy alatt, szikrát vet bennem a pillanat,
És rámszakad,úgy rám szakad, Feléd tartva a fél - útón,
Sok tév úton , oh,Jézusom....
Lélekben gyakran állok így, S a gondolat, hogy elborít,
Amíg zúg a orgona ... S végig ver Igéd zápora,
Feltornyosult mint Piramis, előttem,ki zúzott kavics ...
S én,úgy vágyódom,hogy legyen,találkozásunk a Hegyen,
mikor akkor,...ama Tizenegy, mint ama,boldog tizenegy !
                                                               Sárkány András

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése