2010. május 27., csütörtök

levél



III. Az élő víz forrása és növekedése után, lássuk annak hatását is.
Rendkívül érdekes, szinte hihetetlen dolgokat mond el a próféta erről a vízről: "És amikor visszatértem, ímé a folyó partján igen sok fa volt mindkét felől. És mondá nékem: ez a víz a keleti tájékra folyt ki és a lapályra megy alá, és a tengerbe szalad, és meggyógyul a víz. Minden élő állat, mely nyüzsög, ahova ez a folyam bemegy, élni fog... és meggyógyulnak; és él minden... benne a halak, mint a nagy tenger halai." "A két partján mindenféle ennivaló gyümölcs fája növekedik. Leveleik nem hervadnak el és gyümölcseik el nem fogynak; havonta új meg új gyümölcsöt teremnek, mert vizük onnét a szenthelyből folyt ki; és gyümölcseik eledelre, leveleik orvosságra valók." (Ez 47,9-12)

Szó szerint a Holt-tenger vizének "meggyógyulásáról" van szó: arról a tengerről, melynek vize olyan sós, hogy az ember teste sem merül alá... Ez a tenger, melyben nincs élet, az élet folyója miatt nyüzsögni fog a halak sokaságától. "Élni fog minden, valahova ez a folyó bemegy." Abban az országban ahol a harmat és egy-egy oázis rendkívüli értékkel bír, most egy olyan folyót kap, amely megváltoztatja a tájat: a sivár, kihalt, élettelen puszta és tenger, egyszerre élő, friss, gyógyító földdé válik a szenthelyből eredő forrás révén. Ha Isten keresztülvezet egy folyamot a sivatagon, az kizöldül. (Példa reá Egyiptom, a Szaharában.) Más szóval ha elhelyez egy hívő embert a hitetlenek között - a prófétai látomását alkalmazva - hívőkké lesznek mások is, áldássá válik
élettelen puszta és tenger, egyszerre élő, friss, gyógyító földdé válik a szenthelyből eredő forrás révén. Ha Isten keresztülvezet egy folyamot a sivatagon, az kizöldül. (Példa reá Egyiptom, a Szaharában.) Más szóval ha elhelyez egy hívő embert a hitetlenek között - a prófétai látomását alkalmazva - hívőkké lesznek mások is, áldássá válik környezte számára.

Áldás árad ott, ahol megjelenik egy hívő
 ember. Annak jelenléte, beszéde, indulata, viselkedése az emberek felé megváltoztatja a helyzetet. Más lesz a légkör körülötte. Mintha tűz áradna belőle, élet, Isten lelkének ereje! "Élő víznek folyamai ömlenek annak belsejéből..."
Miért vagyunk sokszor olyan hidegek, szárazak, megfáradtak? Hiszen van forrás, amiből meríthetünk! Láttam embereket, akik ha megjelentek, ott mindjárt viszály, megnemértés, pártoskodás született, a problémák összekuszálódtak, megkötözöttség vett erőt a többieken is. Nem áldás áradt belőlük, hanem átok. Nem élet, hanem halál! De ne legyünk mi ilyenek. Hiszünk-e igazán Jézus Krisztusban? "Akik hisznek énbennem, élő
 víznek folyamai ömlenek annak belsejéből." Vettetek-e Szent Lelket, amikor hívőkké lettetek? Más ember lettél? Ha igen, ezt meg fogják látni, érezni a körülötted élő emberek. "Tégy Uram engem áldássá!" - legyen ez most mindannyiunk kívánsága.

Kérjetek és adatik … ( 3 )

Jakab .4:3…” Kéritek, de nem kapjátok, mert nem jól kéritek, hogy gerjedelmeitekre költsétek azt !...”
Vannak ,akik csak akkor imádkoznak, ha szükségben vannak. Amíg valamit a saját erejükkel el tudnak érni, nem látják értelmét az imádságnak. Amikor látják, hogy néhány vallásos ember boldogul a világban, az imádságot ők is megpróbálják. Mi lesz kérésük eredménye
„ Kéritek és nem kapjátok „!
Mi az oka annak, hogy az - az ember , aki saját vágyainak a rabszolgája, nem kapja meg azt,, amit kér ?  Azért nem, mert imádsága csupa formaság és hite nincs benne az imádságban.
Ismétli a vallásos formulákat, mert az ismétlés könnyebb. De azért sem kapja meg, amit kér, mert azt a maga vágyaira akarja költeni. Így imádságának a középpontjában önmaga áll.
Ha valaki így imádkozik, Istent a maga szolgájává akarja tenni, akivel kiszolgáltatja  vágyait.
Az ilyen imádság istennek csak. szomorúságára van , nem örömére főleg nem dicsőítésére.
Isten haragjának a felkeltése az imádkozó ellen. Az ilyen imádkozó nem lesz jobb az imádság végén, mint amilyen annak kezdetén volt És mi lesz az imádkozás eredménye : „ Kéritek , és nem kapjátok meg „!.   Az is megtörténhet, hogy Isten a hívő ember imáságát nem hallgatja meg. De ennek egészen más oka van, mint a testi ember kérésének elutasításában.
Az elsővel nevelni akar, a másodikkal büntetni.
 Reménységünk lehet , hogy ha imádságaink őszinte szívből jövök, nem hiábavalóságokat kérünk, / a test érdekében, világi dolgok kielégítésére,/  akkor, nem csak meghallgatást nyerünk, de kedves is lesz Urunk,Istenünknek.
Erre segítsen meg minden imádkozó keresztyént ,a Mindenható Istenünk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése