2017. szeptember 5., kedd


EGYSZERŰ VERS A KEGYELEMRŐL
Csodákat próbáltam:
arannyal, ezüsttel
hívtam a népeket,
jöjjenek énhozzám!
Hiába, hiába,
az arany nem kellett,
az ezüst nem kellett,
nem jöttek énhozzám.

Elmondtam naponta
tíz hegyi beszédet,
gyönyörű szavakat,
igéző szavakat,
hiába, hiába:
egy fül sem fülelte,
egy szív sem szívelte
a hegyi beszédet.

Tüzet is akartam
rakni az erdőben:
nyulacska ne fázzék,
őzike ne fázzék, -
hiába, hiába!
Gyújtófám kilobbant,
és a tűz nem akart
gyúlni az erdőben.

... S egyszer csak maguktól
gyűlnek az emberek,
együgyű szavamtól
sírásra fakadnak,
ránéznem alig kell
s a tűz is felszökken, -
az Úr áll mögöttem .
Rónay György:
-----------------------------------------
A VAK SZONETTJE
Tűnődöm olykor, mért szállt rám homály
éltem felén? E tág föld vak legén
talentumom tétlen mért rejtem én,
mely így elásva bennem kész halál?

Ha majd a számon kérő óra száll,
Uram feddése nem lesz-é kemény?
"Mit kezdjek így, ha nincs munkámra fény?" -
lázongok halkan. Ám vigaszt talál

türelmem és szól: "Senki sem viszen
méltó munkát Elé. Csak tűrd szelíd
Igáját, úgy a jó. Hisz Ő a szent

király. A szárazföldön és vízen
sürögteti szolgái ezreit
s az is cselédje, ki csak vár s mereng".
ford: Tóth Árpád
------------------------------------
/1/  A DÖNTÉS BIBLIAI ALAPJA:
A dicsőítés a dicsőség elismerése és a tisztelet kifejezése. Isten dicsősége az, amiben láthatatlan hatalma és gazdagsága, saját személye megnyilvánul. Így Isten dicsősége megjelenik a teremtett világban (Zsolt 19,2), különböző látomásokban (Ez 1,28), történelmi cselekvésében, szabadításban és az ítéletben egyaránt (Zsolt 85,10; Ézs 42,8.17). Teljessége Jézus Krisztusban jelent meg, aki Isten dicsőségének kisugárzása, lényének képmása (Zsid 1,3).
A Máté 6,2 szerint az alamizsnájukat látványosan osztó képmutatókat az emberek „dicsőítik”, kinyilvánítják elismerésüket. Ehhez szükség van arra, hogy az alamizsnaosztás észrevehető legyen – ezért kürtöltetnek maguk előtt. A dicsőítés tehát válasz, a dicsőség felismeréséből megszülető elismerés. A dicsőség (a dicséretre méltó volt) ismerete nélkül nem lehet dicsőíteni senkit. Isten dicsőítése annak elismerése, hogy kicsoda ő, és mit tett. Az elismerés ezernyiféle lehet, nélkülözhetetlen előfeltétele azonban Isten személyének és tetteinek ismerete.





/2/ A teremtett világon a Teremtő ujjlenyomata van, ezért Isten dicsőségét tükrözi és hirdeti

(Zsolt 19,2–7), amihez alázat párosul (Zsolt 104,27–30). Az Isten képmására teremtetett ember szintén magán hordozza a Teremtő dicsőségét: innen van méltósága (Zsolt 8,6–7). Az ember ugyanakkor – szemben más teremtményekkel – szabadságot is kapott. Szabadsága azt jelenti, hogy míg a természet „automatikusan” beszél Isten dicsőségéről, addig az ember dönthet arról, hogy dicsőíti-e Teremtőjét, vagy sem. Dönthet arról, hogy tiszteli-e Istent (van egy fa a kertben, ami csak Isten „illetékességi körébe” tartozik, 1Móz 2,16–17), akar-e vele közösséget. Az ember döntése nemleges volt. A Róma 1,18–32 szerint az ember bűne abban áll, hogy Istent nem dicsőítette, nem Istenként tekintett rá. Ezért most „híjával van az Isten dicsőségének” (Róm 3,23), csak torz képmás, nem részese az Istennel való közösségnek, az életnek: megváltásra szorul. A dicsőítés tehát nem más, mint a teremtmény helyes viszonyulása Teremtőjéhez. Az ember esetében ez az egész élet Istenre hangoltságát jelenti. Az ember ezt utasította vissza.
Mivel a bukott ember sem Istent nem ismeri, sem azt nem tudja, hogyan kellene neki válaszolnia, Jézus Krisztus küldetése kettős: bemutatni Istent, elhozni dicsőségét, ill. bemutatni az Istenre tekintő embert, az igazi dicsőítést. Ez János evangéliumában kifejezetten is hangsúlyos. Itt Jézus Krisztus úgy áll előttünk, mint aki – bemutatva az Atyát – megdicsőíti őt (Jn 17,4). Ugyanakkor az Atya is megdicsőíti a Fiút (8,54). Lázár „elalvása” és feltámasztása is „az Isten dicsőségét szolgálja, hogy általa megdicsőüljön az Isten fia” (11,4), Márta pedig ha hisz, megláthatja az Isten dicsőségét (11,40). A dicsőítés és a kinyilatkoztatás jelentése összefonódik: „’...Atyám, dicsőítsd meg a te nevedet!’ Erre hang hallatszott az égből: ’Már megdicsőítettem, és ismét megdicsőítem.’” (Jn 12,28) Ez az „ismét” a nagyhét és húsvét eseményeit jelenti. Maga Jézus mondja: „Eljött az óra, hogy megdicsőíttessék az Emberfia” (12,23). Jézus szenvedésében, halálában és feltámadásában Isten kinyilatkoztatja magát. A történésekben Isten dicsősége, végtelen hatalma és szeretete jelenik meg. Még az áruló Júdás távozása is az Emberfiát dicsőíti (Jn 13,31–32). Jézus egész életével, engedelmességével az Atyát dicsőítette. Ennek része halála is.
Az Atya pedig elfogadja a Fiú szolgálatát, feltámasztja és visszaemeli saját dicsőségébe.

-----------------------------------------------------------------------------

 (2Thessz 2,13–14).
/ ez a kedve atyafi már az úrnál van, Gödöllőn volt lelkész és a teológián tanított, áldásos volt élete ,kis családjai maradtak hátra feleségével / Szirtes András




Vargha Gyuláné: IMÁDSÁG

Ó, hála neked, jó Atyám,
Hogy engem úgy szeretsz,
Gondot viselsz mindig reám
S ösvényeden vezetsz.

Taníts, nevelj, hogy Téged
Jobban szeresselek,
Hogy ezt a földi életet
Leélhessem Veled.

Híven követve Jézusom’,
Lelkem hű pásztorát,
Ő jár elöl a jó úton,
Ő visz a mennybe át.



/1/ Isten népének egysége Zöldi Józsefné
Hetek óta sötét felhők borítják az eget. Szűnni nem akaró esőzések áztatják a város utcáit, házait. Felduzzadtak a patakok és szinte folyamként zúdulnak le a Mecsekről. A víz befolyik a pincékbe, kertekbe, szobákba, az alacsonyabban fekvő területeket csaknem teljesen elönti. Sok embernek, családnak tönkrement az otthona és átmeneti szálláson kaptak helyet, amíg a károkat helyre lehet állítani.
A szociális otthon, ahol dolgozom, szintén ürített ki néhány szobát, hogy az árvízkárosult embereket be tudjuk fogadni. A Katasztrófavédelem autóval szállította őket hozzánk. Első nap öt embertársunkat helyeztünk el. Éppen délutános voltam és úgy adódott, hogy csoportvezetőnek voltam beosztva arra a hétre, tehát a döntésekért, a feladatmegoldás minőségéért engem terhelt a felelősség. Mindent megtettünk, hogy ezek az átfázott, szomorú emberek megpihenjenek.
Ahogy teltek a napok, sokat beszélgettem velük. Szívesen elmesélték, mi történt, hogyan éltek. Láttam, hogy szívesen vannak nálunk, talán kinn az életben nem is volt ilyen ellátásuk, kényelmük. Volt közöttük egy roma néni, akinek olyan kedves, békességes volt az arca. Jó volt ránézni, mert kedvesség, szeretet tükröződött a szemében. Egyik délután éppen vacsora- és gyógyszerosztáshoz készülődtünk, amikor megjelent az osztályon öt eleven fellépésű, erős roma férfi és tudatták velünk, hogy őket a Katasztrófavédelem küldte hozzánk, hogy szállást és ellátást kapjanak nálunk. Nagyon kedvesek, szimpatikusak voltak. Hely volt bőven, ennivaló is, csak hát semmiféle értesítést nem kaptunk a jöttük ről. Kedvesen fogadtuk őket és megkértük, hogy várjanak, míg érdeklődünk a hatóságoknál. Ők beleegyeztek ebbe, de kérték, hogy addig hadd látogassák meg az édesanyjukat, aki már itt van. Lekísértem őket. Útközben elmondták, hogy ők Jézus Krisztus követői, az egész családjuk megtért és örömmel szolgálják az Urat. Akkor villant belém a gondolat, hogy ezért volt olyan ismerős és vonzó a mamika! Mindjárt elmondtam örömmel, hogy én is szeretem az Urat. A testvérség édes öröme ott vibrált közöttünk, ahogy mentünk a házhoz, ahol a néni lakott.




/2/ Mikor odaértünk, ők újságolták az édesanyjuknak, hogy az egyik nővérke hívő. Úgy körülvették szeretettel, féltő mozdulatokkal, kérdezték, meséltek neki, valami hihetetlenül szép családi jelenetet láttam. Teljesen megfeledkeztek arról, hogy én ott állok az ajtóban. Amikor észrevettek, kedves mosollyal hívtak beljebb. Sugárzott az arcukról az Úr Jézus arcának szépsége! Jó volt közöttük lenni. Éreztem, hogy teljesen közéjük tartozom, mert testvéreim az Úr Jézusban. Egyik Igét a másik után idézték, és mindez olyan helyénvaló és élő volt! Mindenkinek az arca ragyogott az örömtől. Sajnos, el kellett köszönnöm, mert várt az esti munka, a vacsora- és gyógyszerosztás, fektetés és az ő sorsuk felőli intézkedés is. Kiderült, hogy csak éjszakára kaptak szállást, napközben hivatalos dolgaikat kellett intézniük.
Másnap bejött a mamikához két asszony és egy kisfiú. Az egyik asszony a menye volt. Örömmel ismertem rá, mert mikor én még kislány voltam, a mi gyülekezetünkbe járt. Azután egy roma gyülekezetbe épültek be. Megismétlődött annak az érdekes, testvéri örömnek az érzése. Akkor jobban ráértem, sokat beszélgettünk az Úrról. Csodálatos volt, hogy az Úr Jézusban ilyen közel kerülhetünk egymáshoz, ennyire egy nyelvet beszélünk!
Csak pár napig voltak ott, mert az esőzésnek vége szakadt, az otthonukat sikerült rendbe tenni, de ez a pár nap számomra feledhetetlen élményekkel tett gazdagabbá. Eddig is tudtam, de most megerősödött bennem az a tudat, hogy Isten gyermekei egyek, bárhol is éljenek ebben a világban. Maga a Szent Lélek kovácsolja eggyé Isten népét. Nincs szükség arra, hogy különösebb egységre jussanak, mert már most egyek! Azokkal nincs meg az egység, akik nem az Úréi.
Ahogy írom ezt a bizonyságot, előttem van ennek a családnak örömtől, szeretettől sugárzó arca. Örülök, hogy megismerhettem őket és hogy ők is a testvéreim az Úr Jézusban!

-------------------------------------------------------

Hálaadás...
Fantasztikusan jó volt és természetesen nagyon áldott volt ez a mai nap. Reggeltől estig a gyülekezetbe töltöttem az időt, mivel hálaadó napot tartottunk és a d.e. meg a d.u. alkalom között közös ebédünk volt. Jók voltak az alkalmak, építők és a beszélgetések is nagyon jók voltak, meg egyszerűen jó volt közösségbe lenni egymással.
Én személy szerint nagyon sok mindenért hálás vagyok Istennek, mivel gazdagon elárasztott áldásaival ebben az évben. Két gondolatot szeretnék megosztani veletek ami megragadott engem. Az egyik a 2Korinthus9,15 "Hála legyen az Istennek kimondhatatlan ajándékáért!" ha Isten ajándéka kimondhatatlan, akkor a mi hálánk kifogyhatatlan kell legyen. A másik az pedig, hogy minden függőség halálba vezet, de az Istentől való függőség az dicsőség és erő!
Legyünk mindannyian Krisztus  függők és naponta adjunk mindenért hálát!
------------------------------------------------
Vargha Gyuláné: IMÁDSÁG

Ó, hála neked, jó Atyám,
Hogy engem úgy szeretsz,
Gondot viselsz mindig reám
S ösvényeden vezetsz.

Taníts, nevelj, hogy Téged
Jobban szeresselek,
Hogy ezt a földi életet
Leélhessem Veled.

Híven követve Jézusom’,
Lelkem hű pásztorát,
Ő jár elöl a jó úton,
Ő visz a mennybe át.
---------------------------------------------
“Korán hallasd velem kegyelmedet, mert bízom benned! Mutasd meg nékem az utat, melyen járjak, mert hozzád emelem lelkemet!”
Zsoltárok 143,8
A kisfiú lágy mosollyal bújt az anyja ölébe:
- Mond nekem! – súgta a fülébe.
- Mit? – kérdezte a szülő.
- Tudood. Amit úgy szeretek hallaníí. – nyújtotta a beszédet kérőn. Közben felnézett a szemébe és az anya haját kereste a kezével.
- Ja, azt. – de nem folytatta, csak hallgatott.
- Anyúúú, légyszi!
Az asszony odanyújtotta az arcát és szinte azonnal kapott rá egy édes puszit. Rámosolyodott a gyermekre, a szemébe nézett és azt mondta:
- Szeretlek.
- Akkor is szerettél, amikor még a pocidban voltam?
- Igen, ott is szerettelek.
- És akkor is szeretni fogsz, ha majd megnövök és olyan nagy leszek, mint apu?
- Igen, akkor is. Mindig szerettelek és mindig szeretni foglak.
- Oké, akkor most már felöltözöm.
-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése