Amivel dicsekedni lehet
"Ezt mondja az Úr: Ne dicsekedjék a
bölcs az ő bölcsességével, az erős se dicsekedjék az erejével, a gazdag se
dicsekedjék gazdagságával; hanem azzal dicsekedjék, aki dicsekedik, hogy
értelmes és ismer engem, hogy én vagyok az Úr, aki kegyelmet, ítéletet és
igazságot gyakorlok e földön; mert ezekben telik kedvem, azt mondja az
Úr." (Jer 9:23-24)
"Az Úr saját módszereivel dolgozik, hogy az emberek tudásukkal büszkélkedve ne dicsőíthessék önmagukat, és az érdemet és a dicsőséget ne tulajdonítsák önmaguknak. Az Úr azt szeretné, hogy minden ember megértse: a képességek és adományok tőle származnak. Isten azzal dolgozik együtt, akivel akar. Ő hívja azt, akit szeretne, hogy munkájában részt vegyen, és nem kérdezi meg azokat, akikhez követét küldi, hogy tőlük megtudakolja, kit vagy milyen típusú embert fogadnának szívesen, hogy közvetítse nekik Isten üzenetét.
Isten azokat az embereket használja fel, akik készségesek a szolgálatra. Az Úr felhasználja az értelmes embereket is, ha azok megengedik, hogy alakítsa és formálja őket és saját terve szerint tegyenek róla bizonyságot. Az emberek - legyenek bár magas vagy alacsony pozícióban, tanultak vagy tudatlanok - jobban tennék, ha engednék, hogy az Úr maga irányítsa és őrizze bárkájának biztonságát. Az ember dolga pedig az, hogy engedelmeskedjék Isten szavának."
(Review and Herald, 1896. május 12.)
"Az Úr saját módszereivel dolgozik, hogy az emberek tudásukkal büszkélkedve ne dicsőíthessék önmagukat, és az érdemet és a dicsőséget ne tulajdonítsák önmaguknak. Az Úr azt szeretné, hogy minden ember megértse: a képességek és adományok tőle származnak. Isten azzal dolgozik együtt, akivel akar. Ő hívja azt, akit szeretne, hogy munkájában részt vegyen, és nem kérdezi meg azokat, akikhez követét küldi, hogy tőlük megtudakolja, kit vagy milyen típusú embert fogadnának szívesen, hogy közvetítse nekik Isten üzenetét.
Isten azokat az embereket használja fel, akik készségesek a szolgálatra. Az Úr felhasználja az értelmes embereket is, ha azok megengedik, hogy alakítsa és formálja őket és saját terve szerint tegyenek róla bizonyságot. Az emberek - legyenek bár magas vagy alacsony pozícióban, tanultak vagy tudatlanok - jobban tennék, ha engednék, hogy az Úr maga irányítsa és őrizze bárkájának biztonságát. Az ember dolga pedig az, hogy engedelmeskedjék Isten szavának."
(Review and Herald, 1896. május 12.)
-----------------------------------------------
Isten és ember szeretete
„Aki azt mondja: „Szeretem Istent”, a
testvérét viszont gyűlöli, az hazudik. Hiszen hogyan szerethetné Istent, akit
soha nem látott, ha nem szereti a testvérét, akit lát? Mert Krisztus azt
parancsolta, hogy aki Istent szereti, az szeresse a testvérét is Isten
szeretetével.”1-Ján- l- 4:20-21
„A farizeusok az első négy parancsolatot
dicsőítették, melyek az ember kötelességére mutatnak Alkotója iránt. Szerintük
ez sokkal lényegesebb, mint a másik hat, mely az ember embertársaival szembeni
kötelességét határozza meg. Ennek eredményeként nagyban hiányzott náluk a
gyakorlati kegyesség. Jézus megmutatta a népnek ezt az óriási hiányosságukat,
és a jó cselekedetek szükségességét. Kijelentette, hogy a fát gyümölcseiről
ismerik meg. Emiatt azzal vádolták, hogy az utolsó hat parancsolatot az első
négy fölé emeli.
A törvénytudó közvetlenül kérdezte meg
Jézust: "Melyik az első minden parancsolatok között?" Krisztus
válasza is egyenes és ellentmondhatatlan: "Minden parancsolatok között az
első: Halljad Izrael: Az Úr, a mi Istenünk egy Úr. Szeressed azért az Urat, a
te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, és teljes elmédből és teljes
erődből. Ez az első parancsolat. " A második hasonlatos az elsőhöz -
mondta Krisztus -, mert abból következik: "Szeresd felebarátodat, mint
magadat. Nincs más ezeknél nagyobb parancsolat" (Mk 12: 28-31). "E
két parancsolattól függ az egész törvény és a próféták" (Mt 22: 40).
A
Tízparancsolat első négy parancsa ebben az egyetlen hatalmas előírásban
foglalható össze: "Szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből"
(Mt 22: 37; 5Móz 6: 5). Az utolsó hat a másikban összegezhető: "Szeresd
felebarátodat, mint magadat" (Mt 22:39; 3Móz 19:18).
Mindkét parancsolat a szeretet alapelvének
kifejezése. Nem lehet az elsőt megtartani és a másodikat megszegni, sem a
másodikat megtartani és közben az elsőt megszegni. Ha Isten elfoglalja jogos
helyét a szív trónusán, felebarátunk is az őt megillető helyre kerül. Úgy
fogjuk szeretni, mint önmagunkat. Csak ha Istent mindenek fölött szeretjük,
akkor szerethetjük felebarátunkat elfogultság nélkül.
Mivel az összes parancsolat összefoglalható
az Isten és ember iránti szeretetben, ebből következik, hogy ennek az
alapelvnek az áthágása nélkül egyetlen parancsolat sem szeghető meg. Ezáltal
Krisztus arra tanította hallgatóit, hogy Isten törvénye nem megannyi különféle
parancsolatból áll, melyek közül egyesek nagy jelentőségűek, mások viszont
kevésbé fontosak, és büntetlenül mellőzhetőek. Urunk isteni egységben mutatja
be az első négy és az utolsó hat parancsolatot, s arra tanít, hogy az Isten
iránti szeretet az összes parancsolatával szembeni engedelmességben nyilvánul
meg.” (Ellen G. White: Jézus élete, Küzdelem
c. fejezet)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése