2015. július 10., péntek



Szenvedése után sok bizonyítékkal meg is mutatta ezeknek, hogy ő él, amikor negyven napon át megjelent előttük, és beszélt az Isten országa dolgairól.” (Ap csel. 1,3)
I.,-A felolvasott első szava a szenvedésről beszél. A Biblia tanítása szerint a szenvedés az emberi élet része. Nem lehet elkerülni, kispórolni az életünkből. Az ember persze szeretné az életét úgy szervezni, hogy ne legyen benne szenvedés, a bennünket körülvevő világ megpróbálja elhitetni az emberrel, hogy ez lehetséges is, a fenti Ige viszont arról beszél, hogy Jézus az Isten fia vállalta a szenvedést.., hogy egész földi életében, különösen halálában szenvedett érettünk. Isten azért rendeli a szenvedést az életünkbe, mert így fejlődik a lelkünk. Ahogy a test izmai megerősödnek, a mozgástól és a fizikai erőfeszítésektől, úgy lelkünk edzéséhez is hozzátartozik a szenvedés a próba. /”Teher alatt nő a pálma „–mondják/
II.,-Az Ige csodája, hogy a szenvedés után Jézus megmutatta tanítványainak, hogy ő él. Lehet, hogy sok mindenen keresztül mentél, betegségen, csalódásokon, fájdalmakon. Lelkedben sebeket és sérüléseket hordozol, de az Isten kegyelme, hogy élsz, és nem roskadtál végkép össze terheid alatt, hanem volt és van erőd felállni és újra kezdeni, új erővel, új hittel.
III.,-A szenvedéseket átélt Krisztus az Isten Országáról beszél. Az emberi szenvedés értelme, célja az Isten Országa. A szenvedés megérleli a vágyat az Isten országa elérésére. Az Isten országa pedig vigasztalja a szenvedőt, hogy „a miket most szenvedünk, nem hasonlíthatók ahhoz a dicsőséghez, mely nékünk megjelentetik.” Ámen
-----------------------------

„Mert amikor nálatok voltunk is, azt rendeltük néktek, hogy ha valaki nem akar dolgozni, ne is egyék.” 2Thessz. 3,10
Némelyek abban a tévhitben ringatják magukat, hogy Isten eredetileg nem adott feladatot az embernek, s a munka a bűneset következménye. Ez a meglátás helytelen, hiszen Isten az első embernek azt a feladatot adta, hogy őrizze és művelje az édenkertet. Az viszont tény, hogy a méltatlanná vált ember részére Isten megnehezítette a munkát, így az már fáradságos és orcánk verítékével végzendő munka lett. Pál apostol a linkséget és némelyek tekergését látva nagyon keményen fogalmaz: aki nem dolgozik, az ne is egyék.
Sajnos a semmittevésre hajlamos emberek mindig voltak és vannak, ők azok, akik nem tudnak és nem is akarnak következetesen dolgozni, akik számára mindig hülye a főnök. Ők azok, akik nem gazdagítják a munkaadót, tehát nem dolgoznak neki. Természetesen vannak beteg, munkaképtelen emberek, akik örömmel végeznék dolgukat, de nem tehetik. Nem róluk beszélek. Vannak, akiket leépítettek munkahelyükön, szívesen keresnének új állást, de koruk miatt nem találnak, nem róluk van szó.
Mégis kikről van akkor szó? Ezt egy katolikus lelkésztől hallott történettel szeretném érzékeltetni. Egy „szegény „ember megkereste a lelkészt azzal a „határozott” felkéréssel, hogy adjon neki pénzt, hiszen a szent Antal perselybe ilyen célból gyűjtenek adományokat. A lelkész seprűt adott az atyafi kezébe, hogy némi tevékenységet végezzen, de a felvágott nyelvű testvér fenyegetőzött, hogy feljelenti a püspöknél, mert a szegények perselyéből nem ad neki a pap. A lelkész azt válaszolta: igen, a szegények, és nem a restek részére van a persely.
Kerti munkám közepette azon gondolkoztam, hogy az unalom minden rossznak a melegágya, hiszen a naphosszat való padon ücsörgés fáradságát azzal oldja az ember, hogy kipletykálja a másikat.  Amikor mindent észrevesz és megkritizál a másik, mert van rá ideje. Amikor a munkanélküliek arányát százalékban meghatározzák, akkor a munkaképes lakosság hetvenöt százalékától visszafelé számolnak, hiszen a lakosság negyede nem kapható következetes munkára. Végre vegye komolyan az ember: nem tétlenségre, hanem feladat végzésére lettünk teremtve, végezzük tehát munkánkat jó szívvel és szeretettel abban a szellemben, hogy az Istentől rendelt feladat, s végezzük, mert a munka nemesít. Ámen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése