A titok a hitben van
Uram, a te szemeid a hitre néznek... (Jeremiás 5, 3)
A hit pontosan ellentéte az ember saját
cselekedeteinek és törekvéseinek. Az, aki az Úrban hisz, nem önmagára
támaszkodik többé. Õvele számol és õtõle vár mindent. Természettõl fogva nekünk
nagy az önbizalmunk. Hiszünk önmagunkban, erõinkben, képességeinkben,
"jobbik énünkben". A világ fiai nem tudnak semmit az Isten hatalmába
vagy irgalmasságába és kegyelmébe vetett bizalomról. Gõgös és dacos értelmük
elõtt ez valámi lenézendõ, megvetendõ dolog. Lehet, hogy gyermekek, gyönge
asszonyok vagy öreg emberek tehetetlenségük tudatában felfelé néznek és
összekulcsolják kezeiket, erõs férfiak azonban maguk törnek utat az életen
keresztül. Nincs szükségük Istenre s még kevésbé Megváltóra. Isten azonban,
ahogy a zsoltáríró mondja (147, 10): "nem gyönyörködik a férfiú
lábszáraiban", azaz az ember önhitt magatartásában. Szemei a hitre néznek
és mindazokra, akik "az õ kegyelmében bíznak" (Zsolt 33, 18). A
Biblia nagy alakjai, ahogy a Zsidókhoz írt levél is elmondja (11. fej.) - mind
a hit emberei. Már az emberiség történetének hajnalán két testvért látunk,
Kaint és Ábelt, akik közül az egyik a hit embre, a másik a hitetlenség
képviselõje, minden kegyes látszat és külsõséges istentisztelet ellenére is.
Kain teljesen önmagára támaszkodik. Tele van becsvággyal, irigységgel,
gyûlölettel és féltékenységgel Ábel iránt. Ezért van az, hogy képtelen a hitre
(Jn 5, 44). Tipikusan földhöztapadt ember, aki felfelé teljesen érzéketlen. Az
igaz ember azonban hitbõl él (Hab 2, 4) és nem saját cselekedeteibõl. Ebben az
Igében Habakuk világosan és tömören azt fejezi ki, hogy Isten kizárólag azt
nézi, él-e hit az ember szívében vagy sem. Így a megtérésnél is a hit a döntõ.
Az Isten kegyelmébe vetett hit nélkül a megtérés az embernek csupán valami
önerejébõl tett lépése. Csak arra néz, amit az emberek látnak. Csak a bûn
látható és durva kinövéseit akarja eltávolítani. Egyedül a hit által
megragadott kegyelem hozhat létre olyan helyzetet, amikor az önzés bilincsei lehullanak
rólunk. Isten emberei már az Ótestamentumban is nemcsak megtérésre hívták az
embereket, hanem a kegyelem Istenéhez, a megváltó Istenhez való odafordulásra
(2 Móz 34,6-7; 5 Móz 4, 30; Jóel 2, 12). Az Újtestamentum szerint pedig minden
a Jézus Krisztusba vetett hiten fordul meg, akiben Isten felkínálja nekünk
kegyelmét, irgalmát.
-------------------------------------------------
II. Thessz 3,3,- De hű az Úr, aki megerősít
titeket és megőriz a gonosztól. Fogalmunk sincs arról, hogy milyen erősek
lehetnénk, ha összeköttetésben lennénk az erő Forrásával. Újból és újból
vétkezünk, és azt hisszük, hogy ennek mindig így kell lennie. Annyira
ragaszkodunk a gyengeségeinkhez, mintha büszkélkednénk velük. A Krisztustól
nyert erővel ellenállhatunk a világ, a test, és az ördög kísértéseinek. Ne
beszéljünk hát gyengeségeinkről és alkalmatlanságunkról, hanem Krisztusról és
az ő erejéről! Ha Sátán erejéről beszélünk, annál nagyobb erővel tör ránk. Ha
az egyedül hatalmasról és az ő erejéről beszélünk, az ellenség hátraszorul. Ha
közeledünk Istenhez, ő is közeledik hozzánk. Sokan nem használják fel
kiváltságaikat. Néhány gyenge erőfeszítéssel igyekeznek jót cselekedni, de
azután visszaesnek régi, bűnös életükbe. Ha valaha Isten országába akarunk
jutni, akkor tökéletes jellemre kell szert tennünk, amelyen nincs szeplő, sem
ránc vagy valami ehhez hasonló. Minél inkább közeledünk a vég felé, Sátán annál
inkább fokozza tevékenységét. Észrevétlenül veti ki hálóját, hogy elrabolja
lelkünket. Rajtunk áll, a döntésünktől függ, hogy uralhatja-e szívünket és
elménket. Rajtunk áll, hogy lesz-e helyünk az új földön, hogy igényt
tarthatunk-e Ábrahám örökségére…Ha a szükségnek megfelelően akarunk
felfegyverkezni, mint akik várják az ő Urukat, ha azon igyekszünk, hogy
jellemünk minden fogyatékosságát legyőzzük, akkor Isten mind több világosságot,
erőt és segítséget fog nyújtani nekünk. E.G.White:
---------------------------------------
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése