2014. december 23., kedd



/A NAGY FÉLREVEZETÉS-TÉVTANÍTÁSOK SOROZATA!!/
A második eljövetel időpontja
Szerző

Híres jóslatok a második eljövetel időpontjára

Megjegyzések
A dátumot többször igazította, végül a karaita judaizmus naptárának utolsó napját jelölte meg. Miután a várakozások teljesítetlenek maradtak bekövetkezett a nagy kiábrándulásnak nevezett vallási korszak Amerikában; a Hetednapi Adventista Egyház és a Advent Christian Church ennek következtében jöhetett létre.
Az időpontot a piramisok angolszász mértékegységben számított méreteiből és bibliai alapokon számolta ki. Ő volt az első, aki világméretű hírverést tudott csinálni a parausia időpontjának megjósolásával. Mivel nem következett be az armageddoni csata '74-ben, módosította az elméletét; az eljövetel láthatatlanul történt meg és a világ vége csak később, folyamatosan fog bekövetkezni, amelyre egyre több és több világban bekövetkező esemény, katasztrófa mutat majd rá.
A doktrínájuk fontos részét képezi az évszám; '14-ben láthatatlanul a Mennyben alakult meg Isten Királysága, amely azóta láthatatlanul jelen van; az apokaliptikus második eljövetel pedig egy későbbi ismeretlen időpontban fog eljőni fizikailag tapasztalható jelekkel. – ez az interpretáció többszöri módosulás során alakult ki.
Jézus inkarnációja fizikailag tapasztalható teljesen egyedi esemény lesz. Jézus az Éterben – a legalacsonyabb spirituális szinten – fog megjelenni a '30-as évek elején. Többféle módon manifesztálódhat a második eljövetel következménye: az élet és a közösségi kapcsolatok megítélésének egy új spirituális megközelítése alakul ki; egyre több ember kap bebocsátást az éteri szférákba; Krisztus jelenlétében az éteri szférákat kereső emberek egyre nagyobb csoportokba fognak tömörülni.[9]
1940-es évek és 1975 között
A Radio Church of God és a Worldwide Church of God pásztoraként több időpontot is megjelölt és nagyon sok emberhez juttatta el jóslatait. Könyve az 1956-ban kiadott 1975 in Prophecy! igen népszerű volt.
A Bible (rádió) alapítójaként és keresztény tanítóként kiadta az 1994 (könyv) című művét, melyben kifejtette, hogy még abban az évben eljön Jézus és a világ vége.
1999 és 2009 között
Fundamentalista prédikátorként azt állította 1999-ben, hogy a második eljövetel tíz éven belül bekövetkezik.[10]
Kijelentette, hogy az égből a terror nagy királya fog megérkezni.[11] Néhány keresztény iterpretáció szerint ez Jézus Második eljövetelével azonos esemény. Amikor ez nem következett be, Nostradamus követői – köztük Edgar Cayce – azt állította, hogy valamit elszámoltak és 1998-ban Jézus már megfogant, 1999-ben megszületett és a reinkarnációja a Földön él emberként.
Ugyanabban a testben jön vissza mint azt Galileában felvett, és keresztre feszítették. A próféta 1932 körül válaszolt érdeklődőknek alvás közben. Egyik alkalommal azt mondta senki nem tudja mikor jön el, másik alkalommal az ezredfordulót jelölte meg. Az eljövetelt előkészítés kell megelőzze.
Sides ezt az időpontot jelölte meg a Bibliában említett háború és háborúkról szóló hírek (Máté 24:6) időszakának a végének, mivel hét év tellik majd el az Oszlói Egyezmény(Oslo Accords) aláírásától kezdve. Míg ez az időpont el nem érkezik, Izrael állam területén háborúk fognak dúlni, de a végén visszakerül a szent föld a Messiás tulajdonába.[12]
Az Amerikában híres TV-prédikátor, Impe több dátumot is megjelölt Jézus visszatérésének időpontjaként, amelyek nem teljesedtek be, így egyre hátrébb tolta az időpontot; a legutóbbi a 2012-es. Ma már nem állítja, hogy ismerné a pontos dátumot, de erős ráutalással él, hogy az emberek tudni fogják, amikor már közel lesz.
ismeretlen
Moon tiszteletes és követői úgy gondolják, hogy ő a Második Advent Ura. Moont állítása szerint 15 éves korában maga Jézus Krisztus hívta el, amikor húsvét vasárnapján az egyik koreai hegyen volt.
ismeretlen
a mester kijelentette, hogy Krisztus megjelenésekor: „Christ Impulse will gradually penetrate into the human being and will take over guidance during the further development of the humankind (sic.). We are still in the beginning of all this now".[13]
ismeretlen
A mozgalom hívei hiszik, hogy Haile Selassie (Hailé Szelasszié) maga Jézus Második eljövetele – bár Hailé ezt sohasem erősítette meg. Akkor lett a Krisztus megtestesítője, amikor Etiópia uralkodójává avatták. A hívei várják, hogy harmadszor is visszatérjen, amikor is elhozza az apokalipszis napját és ítéletet tart. A rasztafari hívők úgy gondolják, hogy Jah Ras Tafari néven még mindig életben van.
ismeretlen
1995-től kezdődő Szűz Mária-jelenések üzenetei alapján[14] Jézus visszatérését meg kell előznie, a Nagy figyelmeztetésnek, a Csodának, az Antikrisztus színre lépésének és bukásának, tűzesőnek, és három napos sötétségnek. Ebben az időszakban tisztul meg az emberiség és a zsidó nép "megtér". A Második Eljövetelben kellemes klíma lesz, tavaszi időjárás és Krisztus ezer évig fog uralkodni, új dolgokra tanít.
Az életében stigmatizált Pietrelcinai Szent Pio ugyanezeket írta le.[15]
2012 után
Maria Divine Mercy
2010-től folyamatosan kap üzeneteket, az európai, álnéven fellépő látnok a Nagy figyelmeztetésről, Jézus eljöveteléről.[16] --> [17] : "Senki sem fogja tudni Második Eljövetelem időpontját" ... [18] : "Drága, szeretett leányom, 2012 decemberében veszi kezdetét az a három és fél év, mely még hátravan a Szorongattatás időszakából."

                                           

HATÁROZOTT BIBLIAI ÍGÉRET.

Jézus Krisztus újbóli eljövetelének reménysége és várása nemcsak hitbuzgó keresztényeknek az eszméje, hanem egyértelmű, sokszor megismételt, isteni ígéret a Bibliában.
Az Írások szerint Isten Fiának először emberként, isteni hatalmát letéve kellett eljönnie Földünkre, másodszor azonban isteni hatalommal és dicsőséggel jelenik meg, egy végső igazságszolgáltatásra és szabadításra, Isten országa hatalomátvételére.
Jézus maga is igen világos kijelentéseket tett erről első eljövetelekor. Néhány példa:
Kajafás főpapnak és az egész ítélkező főtanácsnak mondotta, szokása szerint „az ember Fiának”1 nevezve magát: „Meglátjátok majd az ember Fiát ülni a hatalomnak jobbján, és eljönni az ég felhőivel.” (Márk 14,62)
Tanítványait pedig így vigasztalta: „Ne nyugtalankodjék a ti szívetek... elmegyek... és ismét eljövök, hogy magamhoz vegyelek titeket... Ti azért most ugyan szomorúságban vagytok, de ismét meglátlak majd titeket, s örülni fog a ti szívetek, és senki el nem veszi tőletek a ti örömötöket.” (János 14,1–3; 16,22)

Tudhatunk-e valamit Jézus visszajövetelének idejéről?

A pontos dátumról nincs kijelentés, és nem lesz ezután sem, mert maga Jézus határozottan leszögezte:
„Arról a napról és óráról pedig senki sem tud, az ég angyalai sem, csak az én Atyám egyedül.” (Máté 24,36)
Ez azonban nem azt jelenti, hogy egyáltalán semmit nem tudhatunk az időről, a nagy esemény távolságáról vagy közelségéről. Ennek a feltevésnek eleve ellentmond Jézus nagy prófétikus beszéde, amelyet földi szolgálata utolsó hetében mondott el az Olajfák hegyén (megörökíti Máté 24. fejezete; Márk 13. fejezete; Lukács 21. fejezete). Tanítványainak arra a kérdésére adott választ Jézus, hogy „micsoda jele lesz az Ő eljövetelének és a világ végének?” Ha semmit sem tudhatnánk erről a témáról, akkor Jézus elutasította volna tanítványai kérdését. Azonban nem ezt tette, hanem részletes választ adott. Ezt a beszédet figyeljük meg közelebbről a továbbiakban.
Előbb azonban – a fentiek összefoglalásaként – idézzük még a Biblia-fordító Károlyi Gáspár szavait a Micsoda jegyekből ismerhetjük meg az Isten ítéletének közel való voltát című, 1563-ból való írásából:
„Miképpen az halálnak napját és óráját semmiképpen nem tudhatjuk meg, azonképpen az Isten fiának eljövetelit nem tudhatjuk... Bolondok annakokáért azok, kik bizonyos esztendőt tulajdonítanak annak, és azt mondják, hogy egy vagy két esztendő múlva az ítélet megleszen; mindazonáltal vannak bizonyos jelenségek, melyekből nyilván megtetszik, hogy ha közel vagy messze legyen.” (Károlyi Gáspár, a gönci prédikátor, Bp., 1984, 120–121. o.)

AZ IDŐK JELEI”.

A Szentírás szerint Jézus második eljövetele az emberi történelemnek azon a végpontján lesz, amikor a bűn teljesen „beérik” és a világ eljut az önmegsemmisítés lehetőségéig. Egy szemléletes ószövetségi jövendölés így szól erről: „A Föld megfertőztetett lakosai alatt, mert áthágták a törvényeket... megtörték az örök szövetséget. Ezért átok emészti meg a Földet... és kevés ember marad meg. Inogva meging a Föld, mint a részeg, meglódul, mint a kaliba, reá nehezedik bűne, és nem kel fel többé.” (Ésaiás 24,5–6. 20) Figyeljünk fel rá, hogy ez a jövendölés nem az emberi környezet fertőzöttségéről beszél – amiről ma annyi szó esik –, hanem az ember fertőzöttségéről!
A vég jelei tehát mindenekelőtt a belső összeomlás jelei, az emberi civilizáció „haldoklásának” a tünetei. Ezeket a jelenségeket nevezte Jézus a „vajúdási fájdalmak”, vagyis a „szülési folyamat kezdetének”, amely ha megindul, feltartóztathatatlanul beletorkollik Jézus visszajövetelének, egy új világ „születésének” nagy eseményébe (Máté 24,8).
Milyen eseményeket vagy jelenségeket hasonlított Jézus a „szülési fájdalmak” első jelentkezéséhez?
„Hallanotok kell majd háborúkról és háborúk híreiről: meglássátok, hogy meg ne rémüljetek, mert mindezeknek meg kell lenniük. De még ez nem itt a vég. Mert nemzet támad nemzet ellen, és ország ország ellen; és lesznek éhségek és döghalálok és földindulások mindenfelé. Mindez pedig a sok nyomorúság kezdete.” (Máté 24,6–8)3
Négyféle jelenséget említett tehát Jézus:
  • Nemzetek és országok bonyolódnak bele szinte csillapíthatatlannak tűnő konfliktusba. Nemcsak azokra hatnak majd ezek a háborúk, akiket közvetlenül sújt, hanem azokra is, akik a „híreket” hallják ezekről. Úgy is mondhatjuk, hogy Jézus megjövendölte az Ő eljövetele előtti időkre a modern tömegtájékoztatási eszközök megjelenését és azok pszichikai nyomását az emberekre.
  • Éhségek lesznek. Ezek hátterében gazdasági, társadalmi válság, vagy természeti katasztrófa kell hogy álljon.
  • Továbbá döghalálok, azaz pusztító betegségek, kórok, amelyek az embert és a természeti környezetet sújtják.
  • Végül a földindulások is feltűnően megszaporodnak, amelyek ellenőrizhetetlennek és befolyásolhatatlannak bizonyulnak ekkor is. Nem tudni, hogy nem a természeti egyensúly ember okozta megbomlása áll-e gyakoriságuk hátterében.
E jelek együttesen válságállapotot és -hangulatot idéznek elő, mégpedig világméretben, mivel ezek „mindenfelé” lesznek. A végidő egyik alapvető jellegzetessége, hogy a világ sajátos módon „eggyé válik”, ugyanis a „föld kereksége” kerül veszedelembe: „Az emberek elhalnak a félelem miatt, és azok várása miatt, amik e föld kerekségére következnek.” (Lukács 21,26) E jelenségek hatására az emberek „rémüldöznek”, és azt hiszik, hogy „már itt a vég”. Jézus felszabadítja tanítványait e félelem alól: „Ez még nem itt a vég”, „nem jön mindjárt a vég” (Máté 24,6; Lukács 21,9). Azonban ezeknek „meg kell lenniük”, azaz elháríthatatlanok ezek a tünetek. A vég nem jön ugyan mindjárt, de küszöbön van, mert már a „vajúdási fájdalmak kezdetei”, azaz a véghez vezető folyamat „beindulásának” első, biztos jelzései.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése