2014. január 25., szombat



 AMIT A BIBLIÁRÓL MINDEN HÍVŐNEK TUDNI KELL
7. OLDAL. Keresztyén ünnepek – üdvtörténeti ünnepek – Jézus földi élete.
Az előző leckében már megbeszéltük a karácsonyi ünnepkör legfontosabb részeit és Jézus földi életének első harminc évét, annak legfőbb mozzanatait.
Második nagy üdvtörténeti ünnep- körünk a H Ú S V É T.
A húsvét-ot megelőzi az ünnepre készítő , hat hétig tartó, nagyböjt ideje, amikor készülünk a húsvéti ünnepkör méltó megünneplésére.
A böjtről beszél már az ó-szöv is, és az újszöv. is. Tehát a mi hívő életünkben is kell böjtnek lenni. – A nagyböjt kb. hat hét= 42 nap, és ez a Jézus 40 napos böjtje nyomán alakult ki.
Régen a böjt főleg a hús fogyasztását tiltotta. Viszont húsvétkor lehetett újra húst enni. Innen jön a húsvét név. – Nyilván ez nem jó , nem biblikus nevezés, de olyan erősen belegyökerezett a magyar népi gondolkozásba, hogy ezen már nem lehet változtatni. Nyilván az lenne a helyes név, hogy f e l t á m a d á s ü n n e p e .
A nagyböjt mellett a v i r á g v a s á r n a p előzi meg húsvétot. Ennek ünnepe mindig a húsvét előtti vasárnapon van. Ennek történetét lásd, és olvasd el Máté l9:29- 48. De lásd a párhuzamos helyeket a másik 3 evangéliumban. !!!
Tudni kell azt is, hogy a Biblia nem határozza meg a húsvét pontos idejét. Tehát csak az egyházi közgondolkozás alakította ki az első századok során, sok gondolkozás után, hogy minden évben a húsvét a tavaszi nap-éj egyenlőség /márc 21/ utáni, Hold-tölte utáni első vasárnapon legyen. – Természetesen virágvasárnap mindig az előző vasárnap.
Virágvasárnap és húsvét közötti hetet n a g y h é t - nek nevezzük.
Virágvasárnap történetét egy mondattal így mondjuk : Jézus ekkor bevonul Jeruzsálembe, a fő városba, ünnepélyesen.
Ennek a bevonulásnak 3 célja volt:
1/. Megünnepelni a népével együtt a Egyiptomi kiszabadulás ünnepét, a páska ünnepet.
2./ Megmutatni mindenkinek, hogy Ő a SZERETET KIRÁLYA, tehát egészen máskép király, mint ahogy az Isten Fiát várta a zsidó nép. /mi éppen ezért hódolunk Neki !/
3./ Lelkében készült a fővárosban, az egész világ szeme előtt meghalni MEGVÁLTÓ halállal
MIATTUNK, HELYETTÜNK, ÉRETTÜNK.
Tehát Jézus nagyhéten a fővárosban JERUZSÉLEMBEN tartózkodott, és szüntelenül tanított és csodákat tett.
Nagycsütörtökön este Ő már , a tanítványaival külön ünnepélyesen megünnepelte a zsidók egyiptomi kiszabadulási ünnepét, egy külön ünnepi vacsorával.
Ennél a vacsoránál több fontos, számunkra is nagyon tanulságos, fontos esemény történt. Lásd Máté 26. részt, + a párhuzamos helyeket a másik 3 evangéliumban.
Ezek közül kiemelkedik egyrészt a lábmosás története, ami a János ev. 13. részében van megírva. Olvasd el !!!
A másik nagyon fontos esemény, hogy Jézus itt rendelte el az övéi számára az U R V A C S O R Á T. Ennek leírása megvan a Máté 26:26-28 versekben. + a párhuzamos helyeken a másik három evangéliumban. De legbővebben leírta ezt a történetet Pál ap. az I.Kor ll:23-29 verseiben.
/mi reformátusok ezt szoktuk olvasni minden úrvacsoránál!!! /
(nekünk reformátusoknak csak kettő „sákramentum”- unk van: keresztség és úrvacsora !!)
„sákramentum= szentség. – Az üdv ígérete fűződik hozzá a Bibliában! Ezért „szentség” !
Mi az úrv.-ban nem „áldozzuk fel” újra Krisztust, hanem elfogadjuk újra a bűnbocsánatot és Őt magát Jézust Urunknak. Ugyanakkor magunkat átadjuk Neki újra, magunkat áldozzuk oda neki
H á l á - ból !!! az ingyen kegyelemért! Lásd Zsidók lo: l4 + l5-l8 versek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése