2013. október 31., csütörtök



Kértem Istent, vegye el a gőgömet, és Isten azt felelte: Nem.
Azt mondta, nem az Ő dolga, hogy elvegye: az én dolgom, hogy feladjam.

Kértem Istent, tegye egészségessé béna gyermekemet, és Isten azt felelte:
Nem.
Azt mondta: A lelke egészséges, a többi ideiglenes.

Kértem Istent, adjon nekem türelmet, és Isten azt felelte: Nem.
Azt mondta: A türelem a szenvedés mellékterméke: nem adható, csak
kiérdemelhető.

Kértem Istent, adjon nekem boldogságot, és Isten azt felelte: Nem.
Azt mondta: Ő áldást adhat, a boldogság rajtam áll.

Kértem Istent, vegye el tőlem a fájdalmat, és Isten azt felelte: Nem.
Azt mondta: A szenvedés eltávolít a földi dolgoktól, és közelebb hoz
hozzám.

Kértem Istent, növelje nagyra lelkemet, és Isten azt felelte: Nem.
Azt mondta: növekednem egyedül kell, ő majd megnyes néha, hogy
gyümölcsözőbb legyek.

Kértem Istent, segítsen, hogy szeressem az embereket, ahogyan Ő szeret
engem.
És Isten azt mondta: No végre egy jó gondolat.
(szerzője ismeretlen) 
------------------------------------------------------------------


Szeress... (szerző ismeretlen) 
Életem ott van Isten tenyerén,
azért nem félek én, azért van az, hogy
bármi fáj nekem, mosolyog a szemem.
Száz jajszó között is bízom vakon,
hitem fel nem adom. Rám törhet vadul
ezer baj veszély, Isten így szól: ne félj!
Miért és mitől is  félhetnék én az
Isten tenyerén?!
-----------------------------------------------------------------

Amikor az emberek
mogorván befelé fordulnak,
próbáld megnyitni őket.
Ha félreértik tetted és szavad,
próbáld megérteni őket.

Ha jót teszel velük,
s mégis rossz szándékod hiszik,
akkor se haragudj rájuk,
hiszen a szívek
éppúgy másként éreznek,
ahogy a szemek másképp látnak.

Mivel a szemek
nem egyformán tűrik a fényt,
a száj sem mozdulatlan mindig:
a szó, miként a dárda,
sokszor a szív mélyére hatol.
Csillapítsd a haragvó indulatot
nyugtató simogatással,
a szavakat hallgatással.
(szerző ismeretlen) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése