2013. január 26., szombat



Én határoztam el születésed pontos idejét, és azt is, hogy hol fogsz élni.
Apostolok Cselekedetei 17,26                                                                                                          
Napfény a szívben
Egy fiatal leány nagyon elégedetlen volt otthonával. Mindig körülményeire panaszkodott és emiatt állandóan bosszús és rosszkedvű volt. Egy napon találkozott barátnőjével, aki csodálkozva látta, hogy folyton rosszkedvű barátnője vidám, derűs arccal integet feléje. Mikor közelébe ért, megkérdezte tőle:"Talán megváltoztak nálatok a körülmények, hogy ilyen vidám vagy?" "Nem - válaszolta a leány, - én változtam meg     
------------------------------------------------------------------                                  

Bölcs Rabbi: A kivándorlásról

A kivándorlás gondolatával foglalkozik Kohn. Elmegy a rabbihoz tanácsot kérni. - Elmondom neked az öreg Weisz esetét - szól a bölcs rabbi. -: Tüdőcsúcshurutja volt, az orvosok a hegyekbe küldték gyógyulni.                                                                                                                                                 A csúcshurutból kigyógyult, de a hideg levegőtől isiászt kapott.                                                                          Az orvosok meleg klímát ajánlottak. Weisz elment Szicíliába, de az ottani koszttól súlyos májbetegséget szerzett.                                                                                                                                                              Annak a kúrálására az orvosok Karlsbadba küldték, de a sok gyógyvizet nem bírta a szíve.                              Egy másik gyógyhelyre ment tehát. de a szénsavas fürdő után megfázott, ki újult a tüdőcsúcshurutja... Kohn elgondolkodott. -.                                                                                                                                                      Azt akarod mondani. bölcs férfiú, hogy ne vándoroljak ki? -.                                                                              Tégy belátásod szerint, de tudd, hogy valami betegség mindenhol van. Akkor pedig csak jobb a megszokott környezetben, ahol az ember legalább az orvost ismeri. 
----------------------------------------
 


Barátom! Te sohasem vársz el tőlem túl sokat. Boldog vagy, ha sikert érek el, de kudarcaim sem változtatnak meg. Megadsz nekem minden segítséget, ami csak tőled telik - de még ennél is fontosabb, hogy itt vagy nekem. (Wendy Jean Smith) –                                                                                                                                          -----------------------------------------------------------

Boldog ember  / 1-Zsoltár /

Boldog ember az, ki bűnt nem ismer,
Kinek vétke már elfedeztetett.
Néki az Úr bűnt már nem tulajdonít,
Lelkében csalárdság nincsen.

Míg elhallgattam megavultak csontjaim,
Napestig jajgattam, könnyeztem.
Éjjel, nappal éreztem kezeidet
Szívemre, lelkemre nehezedett.

Vétkemet bevallottam,
Bűnöm nem takargattam,
S Te elvetted rólam a bűneim terhét,
Szabad, tiszta szívet adtál nekem.

Vétkemet bevallottam,
Bűnöm nem takargattam,
Boldog ember az, kinek szíve bűntelen,
Lelkében csalárdság nincsen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése