Formálódó feltámadáshit Ézsaiás 26
Ézsaiás evangéliuminak
tartott könyvében néha olyan szigort érzékelünk,
mintha az Örökkévaló szolgája
a szent ügyért való buzgólkodása közben
a legkeményebbre hangolva
tolmácsolná Megbízója üzenetét. Ezt az istenfélő zsidó bölcsek így is vélték, s
e fölismerésüket egy képzelt párbeszédben szemléltették: „Megkérdezték a
bölcsességet, mi legyen a vétkes büntetése. Válasza: »A vétkeseket üldözze a
baj!« (Péld 13,21). Megkérdezték a próféciát... Válasza:»A léleknek, aki
vétkezik, meg kell halnia« (Ez 18,4). Megkérdezték a Tórát... A válasza:
»Hozzon vétekáldozatot, és megbocsáttatik neki!« Megkérdezték
az Örökkévalót is. Válasza:
»Térjen meg, és engesztelést nyer!«” (Jeruzsálemi Talmud) A megengesztelődés
gyümölcse elsősorban a földi életben kincset érő békesség, de ezen felül kihat halálon
túli sorsunkra is. Mert „föltámadnak a holttestek” – hirdeti igénk. Itt még
kissé bátortalanul szólal meg az eddig emberek elől elrejtetten létező igazság,
hogy aztán Jézus Krisztus feltámadása által igazoltan milliók hitét meghatározó
bizonyossággá izmosodjék. „Úr Jézus, légy velem, Hogy az örök életben Nálad
legyen helyem!”
-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,,-,,-
A Szentlélek gyümölcse: a hűség és a szelídség Jel.
2,10; 4Mózes 12,3
A Lélek gyümölcse: hűség. –
Nem eredendő sajátságunk a hűség. Az újjászületés során, Isten hűségére
válaszul bontakozik ki bennünk. Odaszánásunk alapja Jézus Krisztus mentő
szeretete. Hálánkból következő hűségre elkötelezettségünk pecsétje bemerítkezésünk.
Az Úr kizárólagos hűséget kér övéitől. A „mindhalálig” kifejezésből
megérthetjük,
hogy nem ragaszkodhatunk
kihagyásokkal az Örökkévalóhoz;
csak addig, amíg minden a
kedvünkre van. Ha ez az elvárás soknak tűnne,
jusson eszünkbe, a hűség
jutalma: az életkorona!
A Lélek gyümölcse: szelídség.
– Mózes a Károli-fordítás szerint szelíd volt,
az új fordítás viszont az
alázatos szót használja vele kapcsolatban. Pedig nem ilyennek született.
Heveskedő volt, az igazságért ölésre kész. Hogyan formálódott mégis a világ
legalázatosabb/legszelídebb emberévé? Az egyiptomiak tudománya után 40 évnyi
pásztorkodása közben megismerte Istent és önmagát is. Így már képes volt arra,
hogy alázatosan a Mindenhatóra bízza magát, és arra is, hogy az Úr ügyével
azonosulva szelíden, bosszúvágy nélkül viselje el a személyét ért sérelmeket.
„Adj, Uram, adj nékem... több
szíves könyört, többet szelídségből...”
-,-,-,,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-
Minden térd meghajol előtte Ézsaiás 27
Egy napon majd lezárja a
történelmet az Úr. Vége lesz az ellene lázadó,
fennhéjázó népeket sújtó
ítéletsorozatnak, és célhoz ér azon bűntől megtisztító próbatételek láncolata
is, melynek végén Isten egyenként összegyűjti választottait, hogy egy szent
népben egyesítse őket. Ennek az ígéretnek a megvalósulását sokan Izrael állam
létrejöttében vélik felismerni. Ez részben érthető, de testies síkra tereli az
Úr lelki természetű és a végidőkben beteljesülő ígéretét. Ez az ígéret a
mennyei Jeruzsálemre mutat és a benne lakó, mindennéből összegyűjtött seregre,
azokra, akik megmosták ruhájukat a Bárányvérében. Az Úr, aki mindezt véghezviszi,
méltó hódolatunkra. A végidőkről szóló igék gyakorta szenvedélyes vitákat
váltanak ki még egy-egy gyülekezeten belül is. Be kell látnunk, hogy amit az
üdvösség szempontjából most fontos tudnunk, azt most érteti meg velünk a
Szentlélek, sőt elégséges erőt ad a meg cselekvéséhez is, a most még
eldönthetetlen vitatémáinkra nézve pedig egy igét ad nyugtatóul: „...ha valamit
másképpen gondoltok, azt is kijelenti majd Isten nektek...” (Fil 3,15) „Uram,
tehozzád, Hol fénylik orcád, Vágyódom én!”
-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,--,
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése