2012. augusztus 29., szerda



Reménységem

Az én időm, mint a szép nyár,
Menten eljár,
És eljön a hosszú tél.
Ámde az Úr szebb tavaszra
Feltámasztja
Azt, ki benne hisz, remél.

Nem lehet hát tétlen állnom,
Mert az álom
Elnyomhatja lelkemet.
A lámpásunk lánggal égjen,
Legyünk ébren,
Az Úr még ma itt lehet!

A kürtzengés máris hallik,
Már hajnallik,
Útban már az angyalok.
Életem csak egy tenyérnyi,
S számon kéri
Jézusom, ha meghalok.

Add, Uram, hát megfontolnom
Földi sorsom,
Ne engedd felejtenem,
Hogy rövid e földi élet,
S az ítélet
Itt lehet nagy hirtelen.

Adj a harcban, kísértésben
Erőt nékem,
Védj, ha sátán tőrbe csal.
Te légy pajzsom, úgy le nem ver
Semmi fegyver,
És enyém a diadal.

Boldog leszek, ha e harcot,
Míg csak tartott,
Hittel végig küzdöttem,
Mert ha hitem megtartottam,
jól harcoltam,
Vár hazám a mennyekben.
Szőnyi Benjámin 1717-1794. Payr Sándor 1861-1938.-,-,-,-,-,,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése