2012. január 27., péntek

verses bizonyság

 LELKIISMERET
 Különös bíró. Nevetést szüntet. Szavára szíved torkodban lüktet.
Szól, ha valami  szokatlan történt, vagy ha átvágtál  íratlan törvényt.
Hibáztál. Tudja. s nem szóltál róla. Valótlant mondtál  kérdező szóra.
Bajbajutottnak nem segítettél, vagy súlyosabbat  is tettél ennél.
Ártatlan társad váddal illetted, azt, aki mindig  ott áll melletted.
Érzékeny műszer, méri a rosszat;nincs, aki ettől  téged megfoszthat.
Páratlan bírád  hangját ismered.Tanuld meg nevét: LELKIISMERET. Barna Tibor


 TE TUDOD
 Te tudod, Uram, mi a jó nekem,
rád bízom magam, fogjad a kezem.
Legyél a társam, az igazságom.
Ez az én vágyam és vigaszságom.
 Te ismersz engem, munkálkodsz értem,
bár én a tervet nem mindig értem.
Magasztos elméd értelmem felett
vezeti feléd az életemet.
  És ha még olykor mást mond az eszem,
mint amit jókor én értem teszel,
később már látom,úgy volt jó minden:
-Taníts meg várnom mindenkor hitben. Baranyi Ferenc


 Valami mindig közbejön

Valami mindig közbejön, távolban tengő vén apádnak
Sós parlaggá szikesedett magánya fehérlik utánad.
Futnál hozzá bűntudattal, autóbuszon vagy gőzösön,
Futnál hozzája szüntelen, de valami mindig közbejön


Valami mindig közbejön. Mosolyognál az elesettre
S nem lelné arcodon helyét a köznapok csip-csup keserve
A csüggedőre biztatón, a lányokra ingerkedőn
Mosolyognál szíved szerint, de valami mindig közbejön.

Valami mindig közbejön: lehetne felbujtó az álom
s nem csillapító szunnyadás koncul kapott, kényelmes ágyon,
álmodhatnál egy igazit vetetlen, parttalan mezőn,
álmodhatnál mert volna mit, de
valami mindig közbejön.

Valami mindig közbejön. Forró igazra nyílna ajkad,
De mielőtt kimondanád engedsz a fél igaznak.
Hisz a gyereknek bunda kell, meg kiscipő is télidőn.
Lehetnél hős, nemcsak derék, de valami mindig közbejön


Valami mindig közbejön. Létfontosságú semmiségek
Miatt halasztjuk mindig azt, mi életté tenné a létet.
Pedig adódna még idő, kifogni az adott időn
Igen, adódna még idő, de valami mindig közbejön  Barbara C.Ryberg

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése