Az egységre meghívottak imája
Megváltó Krisztusunk! Egységre hívtál minket, mint ahogy Te is Egy vagy az Atyával. Olyan egységre, amelyben szeretet, egyetértés és önzetlenség uralkodik. Olyan egységre, amely örömet és boldogságot szül.
Kimondhatatlan a hálánk Urunk, hogy részünk lehet Benned, és a Te szeretetedben, amellyel vagy irántunk, amelyet meg sem érdemlünk! Tarts meg ebben az egységben, ne hagyd, hogy a bűn újra visszataszítson minket a szeretetlen, önző világba, ahol csak széthúzás és az egymástól való eltávolodás vár ránk.
Segíts nekünk, hogy azok közül, akik még rabjai a gonosznak, minél többet tudjunk kihalászni és megmenteni az Életnek. Mert Nélküled semmit sem tehetünk. Nélküled nem jutunk el az egységre.
Ámen.
Megváltó Krisztusunk! Egységre hívtál minket, mint ahogy Te is Egy vagy az Atyával. Olyan egységre, amelyben szeretet, egyetértés és önzetlenség uralkodik. Olyan egységre, amely örömet és boldogságot szül.
Kimondhatatlan a hálánk Urunk, hogy részünk lehet Benned, és a Te szeretetedben, amellyel vagy irántunk, amelyet meg sem érdemlünk! Tarts meg ebben az egységben, ne hagyd, hogy a bűn újra visszataszítson minket a szeretetlen, önző világba, ahol csak széthúzás és az egymástól való eltávolodás vár ránk.
Segíts nekünk, hogy azok közül, akik még rabjai a gonosznak, minél többet tudjunk kihalászni és megmenteni az Életnek. Mert Nélküled semmit sem tehetünk. Nélküled nem jutunk el az egységre.
Ámen.
NOVEMBER 17. Kereszthordozó igaz szolga 2Korinthus
11,16–33 Az igeszakaszban egy kikényszerített dicsekvésről van szó, amit Pál
apostol el akart kerülni, de a korinthusiak érdekében mégis vállalt. Arra kér-
te a korinthusiakat, ha másoktól elfogadják az ilyen dicsekvést, akkor tőle is
fogadják el. Felveszi a versenyt ellenfeleivel, de tudja, hogy ezzel nem segít
az olvasóin olyan tekintetben, hogy közelebb kerüljenek Jézus Krisztushoz.
„Amit mondok, nem az Úr szerint mondom.” Ezért nevezi esztelen dicsekvésnek.
Mégis arra szeretné ezt használni, hogy elnémítson némelyeket, akik dicsek- szenek,
és azokat figyelmeztesse, akik könnyen zsákmányul esnek az alaptalanul
dicsekvőknek. Az apostol származásával, elhívásával, szolgálatával dicsekszik,
amivel az álapostolok is dicsekedtek. Az apostol dicsekvése azonban más irányt
vesz, és olyasmiről kezd el beszélni, amiről ellenfelei nem beszélhettek. Be-
számol szenvedéseiről, bántalmazásai hosszú soráról, nélkülözéseiről és
meghurcoltatásairól. Egy kereszthordozó, igaz szolgához méltóan, a másoktól
okozott szenvedések mellett még szívén viselte a gyülekezetek és az egyének
sorsát is. Győzelem imádság által 2Mózes
17,8–16 Isten népének körülményes pusztai vándorlásáról szól az igeszakasz. A
vándorlás során, amikor megoldódott egy probléma, nyomban ott volt a másik. Ha
nem volt vize a népnek a pusztában, Mózes által megoldotta az Úr: vizet
fakasztott a sziklából. Újabb problémával találta szemben ekkor magát Izrael:
„Eljött Amálék, és megtámadta Izraelt Refidimben” (8. v.). Mózes harcra
szólítja fel Józsuét, hogy válaszon ki férfiakat, és ütközzön meg Amálékkal.
„Én pedig odaállok holnap a halom tetejére, és Isten botja a kezemben lesz.”
(9. v.) El- kezdődött a harc, és míg „Mózes felemelte kezét, Izrael volt
erősebb, amikor le- eresztette a kezét, Amálék volt erősebb” (11. v.). Mózes
kezei elfáradtak, és egy kőre ülve, két oldalról Áron és Húr tartották a kezeit
egészen naplementéig. Józsué pedig legyőzte Amálékot. A felemelt kéz Isten
hatalmának és a tőle való függésnek volt az elismerése, csak így arathattak
győzelmet. Nekünk is sok harcunk van a testtel, melynek jelképe Amálék. Meg
kell küzdeni vele, és ebből a történetből meg- tanulhatjuk, hogy a győzelem
imádság által van.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése