A szeretet Istenhez való bizalmas odafordulást jelent - akkor is, ha haragszik, és a felebaráthoz - akkor is, ha az idegeinkre megy. Mert a szeretet éppen ott bizonyítja meg magát, ahol megsebzik és zavarják. Ezt tanulhatjuk a vértanúktól, de Jézus szenvedéséből is. A felebaráti szeretet pedig ott lesz éppen a legjobban látható, ahol a felebarát az idegeinkre megy és csak gyűlöletet érdemelne. De különben sincs más erény, amelyet a képmutatás könnyebben környékezne meg, mint a szeretet. Annyira, hogy az apostol Rómába írt levelében ez egy miatt aggódott: "A szeretet legyen képmutatás nélküli." (Rm 12,9) Istennek ui. sok ilyen szerelmese van, ahogy azt a zsoltárokban olvassuk: "Dicsér téged, ha jót tettél vele" (Zsolt 49,19), és: "Szerették őt szájjal és becsapták nyelvükkel" (Zsolt 78,36). Elrejtőzve marad a szeretet, amíg béke van, de semmi sem tolul a tudatunkba olyan élesen, mint a szeretet, a reménység és a hit, - ha békétlenség tört ki?
Az ÖRÖM a Lélek (második) gyümölcse, az, hogy Istennek és a felebarátnak örülök. Istennek akkor, ha a világ legnagyobb vihara közepette is az Urat áldjuk éjjel-nappal (még a tüzes kemencében is). A felebarátnak akkor, amikor nem javait irigyeljük meg tőle, hanem azokhoz sok szerencsét kívánunk neki. Mégpedig úgy, mintha a sajátunk lenne! Mindenképpen azonban akkor, ha javait Isten ajándékaként áldjuk?
A Lélek (harmadik) gyümölcse a BÉKESSÉG, amely kettős természetű lehet. Békesség Istennel, amennyiben a jó lelkiismeretünk a Krisztus irgalmára alapul. Ez bizonyos körülmények között "magasabb minden értelemnél" (Fil 4,7) - akkor, hogyha megzavarják, pl. azáltal, hogy Isten elfordul tőlünk, elrejti arcát előlünk, s a lelkiismeretünk így magára hagyva szerencsétlenkedik. Béke a felebaráttal ott van, ahol az ember enged neki. Emberek közti béke sohasem lehetséges, ha mindegyik a maga igazát hajtogatja, keresi és védelmezi. Ilyenkor semmit nem értenek a békességen, amelyet Pál dicsér: "Amennyire rajtatok áll, mindenkivel éljetek békességben" (Rm 12,18).
A lélek" gyümölcsei"
Jézus Mondta: "Én vagyok a világ világossága: aki engem követ, nem jár sötétségben, hanem övé lesz az élet világossága." Jn. 8.12
Az időszámításunk kezdetén jött egy fény, Jézus, és megváltoztatta embermilliók életét, és ma is meg tudja tenni, ha akarjuk. Mert ezt a békességet csak Ő tudja megteremteni bennünk, ha megértjük, hogy Ő ismer bennünket, és annyira szeret, hogy meghalt értünk, pedig mi nem kértük ezt.
Mit jelentenek nekünk a "fények"? Amikor gyertyát gyújtunk karácsonyeste,vagy más alkalomból, mire, vagy kire gondolunk? Lehet, hogy békesség lesz a szívünkben, mert körülöttünk a család és együtt örülhetünk a meleg otthonnak, a szép emlékeknek,az ajándékozásnak. De lehet, hogy szomorúság, mert elveszítettünk valakit, aki ott lehetne. Ha Jézus a miénk, akkor ez a "fény" bennünk lehet, és a békesség is: "Ti vagytok a világ világossága."
Ha máskor nem, legalább ilyenkor mondjunk el imát, valahogy így:
Jézus, akarom, hogy enyém legyél és én a tied! Meglátjuk, hogy csoda fog történni az életünkben, ha valóban őszintén akarjuk Őt.
(ismeretlen)
Az időszámításunk kezdetén jött egy fény, Jézus, és megváltoztatta embermilliók életét, és ma is meg tudja tenni, ha akarjuk. Mert ezt a békességet csak Ő tudja megteremteni bennünk, ha megértjük, hogy Ő ismer bennünket, és annyira szeret, hogy meghalt értünk, pedig mi nem kértük ezt.
Mit jelentenek nekünk a "fények"? Amikor gyertyát gyújtunk karácsonyeste,vagy más alkalomból, mire, vagy kire gondolunk? Lehet, hogy békesség lesz a szívünkben, mert körülöttünk a család és együtt örülhetünk a meleg otthonnak, a szép emlékeknek,az ajándékozásnak. De lehet, hogy szomorúság, mert elveszítettünk valakit, aki ott lehetne. Ha Jézus a miénk, akkor ez a "fény" bennünk lehet, és a békesség is: "Ti vagytok a világ világossága."
Ha máskor nem, legalább ilyenkor mondjunk el imát, valahogy így:
Jézus, akarom, hogy enyém legyél és én a tied! Meglátjuk, hogy csoda fog történni az életünkben, ha valóban őszintén akarjuk Őt.
(ismeretlen)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése